Μέσω της λειτουργικής φυσικοθεραπείας το παιδί με εγκεφαλική παράλυση μαθαίνει να βρίσκει λύσεις σε κινητικά προβλήματα της καθημερινότητας του ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες του.
Ο φυσικοθεραπευτής δίνει καθοδήγηση με λεκτικά παραγγέλματα χωρίς να παρέχει μεγάλη βοήθεια με τα χέρια του ώστε να μπορέσει το παιδί να δοκιμάσει διάφορες εναλλακτικές οι οποίες θα οδηγήσουν τελικά στην επίλυση του ‘’κινητικού προβλήματος’’.
Ο φυσικοθεραπευτής δημιουργεί ένα ασφαλές περιβάλλον παρέχοντας ευκαιρίες εξάσκησης με διάφορα παιχνίδια για να δημιουργεί το κίνητρο για άσκηση στο παιδί.
Οι κινητικές δραστηριότητες που διδάσκονται από τον φυσικοθεραπευτή επαναλαμβάνονται αρκετές φορές από το παιδί είναι στοχοκατευθυνόμενες και έχουν σκοπό να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τις καθημερινές ανάγκες του κάθε παιδιού όπως για παράδειγμα:
Μέσα σε αυτή τη προσέγγιση συμμετέχουν τόσο η οικογένεια του παιδιού όσο και οι φροντιστές του ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν όσο γίνεται πιο αυτόνομα στις καθημερινές δραστηριότητας τους.